1e week in Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nina Magielse - WaarBenJij.nu 1e week in Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nina Magielse - WaarBenJij.nu

1e week in Aruba

Blijf op de hoogte en volg Nina

05 Januari 2020 | Aruba, Oranjestad

Alweer een week geleden vertrokken wij naar Aruba. Na een lange reis van 33 uur kwamen wij maandag 30 december aan op dit prachtige eiland! Een werknemer van de kliniek stond ons al op te wachten op het vliegveld. Eenmaal bij ons appartement aangekomen stond hier onze auto al klaar. Ook konden we al gelijk ons appartementje in. Hierna hebben we even snel wat boodschappen gehaald en zijn eventjes snel op het strand gaan kijken. Daarna zijn we terug gereden en zijn we lekker gaan slapen

De volgende dag werden we al super vroeg wakker. Al om 05:00.. En we moesten het heel de dag nog volhouden want het was natuurlijk oud en nieuw. We zijn in de ochtend daarom maar eventjes naar het strand gegaan en hebben daar lekker in de zon gelegen. We gingen rond 12:00 al terug omdat het zo warm was haha. Voor de rest hebben we eventjes in het appartement gezeten en serie gekeken. Om 19:00 hebben we samen afgeteld voor het nieuwe jaar (in NL). Daarna waren we toch wel weer echt moe en hadden we toch maar besloten om eventjes te gaan slapen en daarna zouden we naar het strand gaan om oud en nieuw hier te vieren en naar het vuurwerk te kijken. Om 00:05 schrok ik ineens wakker van alle vuurwerk haha! We hadden iets te lang geslapen.. Maar vanuit ons appartement konden we gelukkig ook heel veel vuurwerk zien! Daarna zijn we niet meer weggegaan omdat we nog steeds zo moe waren dus zijn we maar verder gaan slapen.

1 januari was hier de nieuwjaarsduik! Hier hebben wij natuurlijk aan meegedaan en hebben dus alsnog een beetje oud en nieuw gevierd. Om 12:00 renden 1000 mensen met een Unox muts het water in! Dit was zo leuk om te zien en om mee te maken. Iedereen kon daarna een kommetje erwtensoep halen. We zijn hierna terug gegaan naar ons appartement en zijn s'avonds lekker uiteten gegaan.

2 januari was onze laatste vrije dag voordat onze stage begon. We zijn zoals gewoonlijk lekker even naar het strand gegaan. Er staan dus overal op deze stranden van die parasols die je gewoon gratis mag gebruiken. Dat is wel echt ideaal omdat het anders echt niet vol te houden is in deze warme zon. Ook kan je bij het strand overal gratis parkeren. Na een middagje strand zijn we lekker terug gegaan en gingen we op tijd slapen.

Vrijdag 3 januari begon dan onze eerste stage dag! Om 06:00 ging de wekker en om 06:45 stonden we in de kliniek. Van 07:00 tot 08:30 is het inloopspreekuur en van 08:30 tot 12:00 is het OK. We hebben in de ochtend meegekeken tijdens het spreekuur. Bijna bij elk dier word bloed afgenomen, dat gaat echt aan de lopende band hierzo. Ook worden er heel veel puppy's nagekeken die weer gevonden zijn op de straat zonder moeder.. Echt super zielig. Vaak hebben ze allemaal teken, vlooien, luizen, wormen echt sneu. Tijdens de OK gaat het ook heel anders. Ze gebruiken heel veel dingen van elkaar omdat ze niet genoeg spullen hebben. Ook heeft niemand een mondkapje en haarnetje op. En voordat de steriele handschoenen aan gedaan worden, worden ook de handen niet gewassen haha. Dat is wel even wennen hoor. Van 12:00 tot 15:00 hebben we pauze en van 15:00 tot 18;00 is er spreekuur op afspraak.

Maar goed, morgen is het weer maandag dus wij gaan nu nog eventjes lekker relaxen en vanaf morgen gaan de 5 dagen stage beginnen! Ik heb er zin in :)

Liefs Nina

• 05 Januari 2020 - 18:15

Brigitta :

Leuk om het zo te volgen!! Alweer een weekje voorbij, nu een volle werkweek, succes!! En vooral genieten..

• 05 Januari 2020 - 18:39

Astrid :

Wat super leuk zeg! Geniet van deze mooie tijd en kijk maar uit dat je niet went aan die werktijden

• 08 Januari 2020 - 18:40

Marjolein:

Super leuk Nina om het zo te lezen! Leuk om het te volgen zo!