Aruba week 3 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nina Magielse - WaarBenJij.nu Aruba week 3 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Nina Magielse - WaarBenJij.nu

Aruba week 3

Blijf op de hoogte en volg Nina

19 Januari 2020 | Aruba, Oranjestad

Maandag 13 januari:
Vandaag begonnen we de dag met het spreekuur. Het was erg rustig. Vorige week was er een kitten binnengekomen die aan de zijkant van de weg lag. Het was een beetje een gek beestje haha. Hij was echt super verzwakt en wankelde heel erg. De man die hem had gebracht vorige week had gebeld en gezegd dat hij hem toch wel graag zou willen en in de middag zou hij hem op komen halen. Het was een beetje een vieze kitten dus hadden Bo en ik hem gewassen. Echter is de man nooit op komen halen.. En zit de kitten nog steeds bij ons op de kliniek. Na het spreekuur was het tijd voor de OK. Er stond een pootamputatie op de planning. De hond had geen gevoel meer in die poot en sleepte het dus hele tijd maar mee. Op de poot zaten natuurlijk ook allemaal wondjes van dat meesleuren dus werd de poot eraf gehaald. Dit was echt mega interessant! Het duurde best wel een tijdje maar uiteindelijk was de poot los. Na de OK hadden we nog een uur te gaan. We waren best wel optijd klaar met de operaties. Er werd toen een pup binnen gebracht die was gevonden helemaal alleen. Op aruba zijn heel veel mensen fosters. Dit zijn eigenlijk mensen die het dier tijdelijk bij zich houden totdat het geadopteerd wordt. Ze zorgen dus eigenlijk tijdelijk voor de dieren. Ook een assistent op de kliniek is een foster en dat hondje zou dus met haar meegaan naar huis. Omdat er nog tijd over was hebben we ook dit hondje heerlijk gewassen en alle teken verwijderd. Het waren er weer super veel.. Het spreekuur begon weer om 15:00. Er kwam een hond die verlamd was geraakt aan 1 kant van zijn lichaam. De dierenarts zei dat dit ook tijdelijke uitval kon zijn en dat ze morgen terug moesten komen als het niet beter ging.

Dinsdag 14 Januari:
De verlamde hond van gister is uiteindelijk deze dag geëuthanaseerd. Het was nog niet beter dus het was beter zo. Tijdens het spreekuur was het weer mega rustig. Het is midden januari dus de meeste mensen hier hebben geen geld meer haha. Tijdens de OK heb ik een tandbehandeling gedaan. Dit hondje kwam eerst voor een sterilisatie. Alleen dat duurde wat langer dan normaal omdat de dierenarts het echt niet kon vinden. De tandbehandeling moest ook ineens super snel gedaan worden. In de middag waren wij alleen met nog 1 iemand voor aan de balie. In de kliniek hebben ze ook een opvang. Er zaten 2 pension honden in. In de middag doet de assistent deze honden uitlaten op de uitlaatplaats. Verder zat er nog 1 parvo puppy in de quarantaine. Gelukkig ging het met deze al veel beter.

Woensdag 15 januari:
Vandaag gingen we weer helpen bij sgt Peppers. We begonnen met de katten schoon te maken en eventjes lekker met ze te kroelen. Hier werken alleen maar vrijwilligers dus telkens zien we iemand anders. Het zijn heel veel Nederlandse vrouwen die dit soort vrijwilligerswerk doen. De meeste van hun zijn 1 tot 2 jaar in Aruba omdat hun man een marinier is. Omdat dat hier goed verdiend hoeven hun niet te werken en doen ze dus dit soort vrijwilligerswerk! Nadat alles had gegeten en schoon was gingen we eventjes bij de puppy's zitten. We hebben heerlijk met ze gekroeld. Begeven moment werd 1 pup zo moe dat hij heerlijk bij mij in slaap viel. Dit was zo zo lief!! Ik zal de foto hieronder zetten. Echt pas 1 uur later werd hij wakker haha. Daarna zijn we naar huis gegaan en s'middags om 15:30 gingen we weer terug. Op woensdag is er altijd een dog walk over het strand met dieren die nog niet geadopteerd zijn. Dit doen ze dus zodat mensen de honden gaan zien en aaien en misschien zelfs adopteren. Wij hadden 2 honden meegenomen achterin onze auto. Het was zo leuk om te zien wat een plezier ze hadden op het strand! Ook kregen we inderdaad heel veel vragen van toeristen over de stichting en hoe het precies werkte.

Donderdag 16 januari:
Vanochtend was het spreekuur weer mega rustig. Er is dan ook verder echt niks te doen. Dat is wel jammer. Aan het einde van het spreekuur kwam er een engelse mastiff met klachten dat hij niet eten, niet drinkte en heel sloom was. De dierenarts onderzocht hem en kwam erachter dat hij heel veel gas in zijn buik had en ze dacht dus aan een maagtorsie. Onder sedatie hebben we een röntgenfoto gemaakt om te kijken of het echt zo was. Alleen het probleem was dat die hond veelte groot is voor ons röntgen apparaat dus konden we alsnog niks zien. Uiteindelijk hebben we hem gesondeerd omdat de dierenarts het bijna zeker wist. Dit was echter een hele uitdaging, maar uiteindelijk is het gelukt en kwam het gas eruit. In de middag gingen we naar een andere locatie namelijk in Noord. De kliniek heeft 2 locaties en bij de kliniek in Noord stond het spreekuur vol en in Wayaca niet. Tijdens het spreekuur kwam er een hond die zo slecht was. En het gekke is dat de eigenaar dat hier gewoon niet zien.. De hond was zo erg uitgedroogd.. Verder is de kliniek in Noord iets kleiner en nieuwer dan in Wayaca. Het is ook iets meer geordend dan in Wayaca wat heel fijn is haha.

Vrijdag 17 januari:
Vanochtend had Bo mij afgezet in Noord en zij ging door naar Wayaca. Dit vond ik zelf super fijn omdat je dan meer kan doen natuurlijk dan dat je met ze 2e staat. Het was een vol spreekuur maar vooral met herhalingsconsulten of entingen. Om 09:30 reed ik met de dierenarts mee naar Wayaca omdat ze daar de OK deden vandaag. Het spreekuur in Wayaca was dus blijkbaar heel rustig dus was 1 dierenarts al begonnen met de OK. Waar ik nog steeds enorm aan moet wennen is dat de dieren niet eens getemperatuurd worden na een OK.. Ook mogen ze vaak gewoon al naar huis als ze nog half slapen haha. De OK was redelijk op tijd klaar zo rond 11:00 dus hadden we nog een uur te gaan. Altijd als we tijd over hebben bellen ze het asiel of ze nog iets voor ons hebben waar we naar moeten kijken. Het asiel zit eigenlijk gewoon naast de kliniek. Meestal komen ze voor entingen van puppy's of volwassen honden. In de middag toen ik en Bo aankwamen was er een spoed binnen gekomen. Deze hond had gevochten met een andere hond en was gebeten in zijn nek. Het bloed was al helemaal gaan stollen dus ik vroeg wanneer dit was gebeurd. Blijkbaar was dit al vanochtend gebeurd.. Ze komen hier altijd zo laat binnen met dieren. Vorige week had iemand gebeld en die zei: Mijn hond eet al niet sinds kerst. Dat is zo bizar hier haha. Maar de wond is schoongemaakt en gehecht. Daarna hebben ik en Bo alle teken eruit gehaald omdat we het zielig vonden voor de hond haha. Eigenaren doen hier dus ook bijna niks aan. Heel veel honden hebben hier teken en/of vlooien. De dierenarts haalt hier ook eigenlijk nooit teken weg als ze ze zien omdat er zoveel tijd in gaat zitten anders. In Nederland gaat dat natuurlijk heel anders eraan toe.. en gelukkig maar.

Zaterdag 18 januari/ zondag 19 januari
We zijn heerlijk naar het strand geweest en hebben s'middags wat geluncht. Overal bij het restaurant liepen hagedisjes rond die de restjes die op de grond waren gevallen gingen opeten haha. Toen we op het strand lagen kwamen er ineens donkere wolken en toen zijn we maar naar de auto gegaan en naar huis gereden. Toen s'avonds zijn we ook nog gaan eten bij een tentje aan het water. Hier hadden ze ook broodjes kroket en frikandel haha! Dat zie je hier dus eigenlijk nooit. Ineens begon het heel hard te regenen en te waaien. Ik zat precies aan de rand van het water dus werd gewoon helemaal nat haha. Lekker joh dat weer hier op Aruba ;). We zijn hierna maar naar huis gegaan en hebben zelf de verwarming in de auto aangezet omdat we het koud hadden!! Vandaag gaan we denk ik gewoon weer lekker naar het strand en genieten van ons laatste dagje weekend.

• 19 Januari 2020 - 18:35

Brigitta :

Lekker genieten meis, heerlijk knuffelen met je puppies. Trots op jou

• 20 Januari 2020 - 11:02

Marit Biemans: